ПОЛИФОНИЈА 9
  
  
  
  
Полифонија 9, или Деветоглас, припада низу од девет композиција, од једногласа до деветогласа, 
које се могу изводити у смеру нарастања или опадања сложености. И Деветоглас и остале композиције истог циклуса 
компоноване су за неодређени састав. Настанак полифоније пада у време мог покушаја разликовања архетипова 
(или племена) музике према њеном деловању, а такође и покушаја дефинисања корелација између деловања и својстава звучних структура.
 Међу тим архетиповима налазили су се космички, сакрални, геозни итд. Деветоглас припада првом архетипу. 
 У њему сам први пут применио и принцип стопе непонављања тонова у којем се стопа непонављања 
 у дванаесттонском систему креће између 7 и 12.  Стопа непонављања и типови сазвука су у функцији тензије, 
 напетости дејства. Ова композиција значи прекретницу у моме музичком стваралаштву јер представља језгро 
 из којег су се даље развиле и настале све композиције које обележавају мој лични стил: 
 Сфероон, Вокалинстра, Аудиоспацијал, па чак и Гласови Земљана.
  
  
  
  
  
  
   
      
   
   
      
   
   
  
  
  
    Владан Радовановић: Полифонија 9 (Деветоглас), за неодређен састав, 1958-1959.